Ei sovi työnteko näemmä enää mulle, sillä olen ihan älyväsynyt eilisestä Espoon reissusta.

Aamulla ennen kuin vääntäydyin töihin otin pienet tottistelut Huilla. Lähinnä kapulanpitoa sekä seuraamista + leikkiä. Nämä ok.

Kaikesta kiireestä (huomenna Valtsun synttärikemut) ja väsymyksestä huolimatta tallasin Huille jäljen pellolle, minkä ajoin sitten hakiessani poikia hoidosta. Jälki oli n.200 metriä pitkä, kulmia oli sekä teräviä että suoria molempiin suuntiin - sekä sitten kaarta ja tietysti suoraa. Heinä alkaa olla pellolla jo aika pitkää, höh! Jälki vanheni reilun tunnin verran ja ruokaa siellä oli nyt hieman tiheämmin kuin viimeksi. Hui jäljesti tällä kertaa kuin juna, kaikki kulmat loistavat eikä epäröinyt harhajäljenkään kohdalla - ilmeisesti hevoset tai hirvet pyörineet pellolla. Loistavaa :)

Illalla otin vielä pikaisen tottistelusession. Vau sai tehdä seuraamista, kaukoja sekä sitten yritin sillä kapulan pitoa, mutta mun oma lyhyt pinnani ei kestä sitä kun se jyystää kapulaa niin että säleet lentää. Vaihdoin sen sitten temppuharjoituksiin, mikä oli meidän molempien mielestä paljon mukavampaa :)

Osku temputteli repertuaarinsa läpi, ja lopuksi Hui "pääsi hommiin". Olen nyt käyttänyt Huilla tottiksessa virittelysanoja "Tehdäänkö hommia?" - ja se on tosi nopeasti yhdistänyt sen ja on ihan tohkeissaan kun tajuaa että kohta tosiaan pääsee tekemään jotain kivaa :) Aloitettiin taas kapulanpidolla, missä tällä kertaa vaihtelin kolmella erilaisella kapulalla. Metallinen meinasi ensin tuottaa ongelmia, mutta hyvin Hui siitäkin selvisi kun hieman avustin leuan alta. Hui mieluusti pitää kapulaa tosi lähellä mua ja tulee hanakasti mun perässä jos liikun - se siis täysin nojaa muhun - hyyyvä vai huono?? Otin myös pari sellaista harjoitusta, missä annoin Huille liikkeessä kapulan - kävelin poispäin ja käännyin niin että se tarjosi sitä mulle tuohon eteen istuen - kiitos käskyllä irti ja naksu/palkka. Toivottavasti tämä etenee näin hyvin.

Kapulan jälkeen otettiin luoksetulon loppuasentoa missä Hui tänään ekaa kertaa tajusi mihin paikkaan sen haluan tulla. Tässäkin se tulee todella lähelle ja nostaa kuononsa kohti taivasta - reppana ei näe mua (enkä minä sitä) kun on jonkun hirveän iso maha välissä :D

Loppuun otettiin hieman istumista, leluseuraamista sekä leikkiä pidemmän kaavan mukaan. Vielä viimeiseksi siirryttiin ulos leikkimään sen verran että Harri ampui - Hui leikki hyvin eikä huomioinut paukkuja laisin :)