Keskiviikkoaamuna otin pihassa tokottelua Huin kanssa. Otin yhden noudon 1kg kapulalla, tämä hyvin - tosin loppuvaiheessa kevyet äänitehosteet. Siis Huilta ei minulta Cool. Yksi vauhtiluoksetulo ja palkkaus vauhdista jalkojen välistä. Puskan kierroilla loppuasentoja missä Hui jo tunki kuononsa mun jalkojen väliin kun olen palkannut lelulla jalkojen välistä.. Otettiin pätkä myös seuraamista ja painaminen senkun jatkuu, onneksi on pentupäivät tulossa kun en yhtään tiedä että miten tätä pitäisi korjata. Hui on mitä ilmeisemmin äitinsä poika, koska Lauralta kuulin että Glendakin oli aloittanut painamisen ekan tokokisansa jälkeen Pusu. Laura - vinkkejä siis odotellaan Nauru.

Iltasella olikin sitten Vaun agilityreenit mitkä meni kyllä mun osalta ihan penkin alle. Mä en voi ymmärtää miten olen voinut saada tosta koirasta valion kun tuntuu että ei selvitä viiden esteen pätkästä ilman että mä teen virheitä. Ja en ymmärrä mikä siinä on että en saa itseäni niin terään ja sille asenteelle millä olen kisatilanteessa - no, treeneissä en jännitä ja kisoissa jännitän senkin edestä! Samu oli tehnyt 23 esteen radan missä varsinkin alussa oli meille hankala ohjauskuvio. Ensin jaakotus, veto itseen päin mistä heitto hypyille missä piti vielä leikata takana. Haasteita oli muuallakin mistä kuitenkin suht hyvin selvittiin. Näillä eväin mennään nyt Nokialle lauantaina kisaamaan. Vau parka ja Samu parka, lupaan yrittää tsempata Viaton.

Agiliitoreenien jälkeen jäin Caritan avustuksella vielä vähän reenaamaan Huin kanssa. Ensin hieman leikkiä ja seuraamista lämmittelyksi, tosin päätin että nyt en ota sitä kertaakaan enää ilman "neuvovaa silmää".. painaminen siis jatkuu.

Otin yhden hyppynoudon 60cm esteellä, mikä tosi hienosti. Nyt pitäisi varmaan myös alkaa opetella sitä että en pidä Huista kiinni, ts. istumista perusasennossa vaikka kapula lentää. Sitten otettiin metristä kolme kertaa, minä lähetyspäässä ja Carita toisella puolella. Menohypyt kaikki hyviä ilmavia, mutta 2/3 tulohypyllä etujalat hieman hipasee estettä.. Höh. Nyt pitäisi saada omaan pihaan hyppy mitä saa korottaa 80cm ylöspäin 2-5cm kerrallaan. Harrihan tämän on luvannut tehdä, pitääpä alkaa painostamaan, lahjomaan tai kiristämään Nauru. Hypyltä vielä harjoitus-A:lle, mitä Caritan kanssa nostettiin pystympään asentoon. Se hienosti pariin kertaan. Olen tehnyt sen kanssa nyt niin että lelu on maassa heti esteen alareunassa, jotta Huin liike olisi heti harjan jälkeen alaspäin - eikä eteenpäin.

Loppuun vielä eteenmeno iltaruualle. Carita vei kipan Huin nähdessä, mutta ei onnistunut silti ekalla kerralla - meni etsimiseksi. Kutsuin takaisin ja uusinnalla parempi. Pitää viedä kippa seuraavan kerran yhdessä ja ottaa suurempi saavi jotta se näkyy Yliselle asti.

Kiitos Caritalle avusta ja seurasta Silmänisku.

2005370.jpg